Najczęściej zadawane pytania

Rozpoczął się nowy sezon przewozowy i zainteresowanie przejazdami Nadmorską Koleją Wąskotorową wzrasta z dnia na dzień. Mnożą się również pytania, z którymi zwracają się do nas pasażerowie. Wychodząc na przeciw zapotrzebowaniu na informacje, ale też by ułatwić dostęp do najważniejszych zagadnień, które Państwa nurtują na co dzień stworzyliśmy listę najczęściej zadawanych pytań. Mamy nadzieję, że nasza lista zaoszczędzi Państwu czas na wyszukiwanie informacji i w znacznym stopniu ułatwi korzystanie z naszych usług.

1. Czy po sezonie kolejka nadal kursuje?

Tak, od 1 października 2021 r. nasza kolejka kursuje w trybie posezonowym. Oznacza to, że pociągi nie kursują już codziennie, lecz tylko w soboty, do końca października.

 

2. Czy rozkład jazdy na stronie internetowej jest aktualny?

Wszystkie informacje, zamieszczone na naszej oficjalnej stronie internetowej www.kolej.rewal.pl są aktualizowane na bieżąco.

Uwaga: Oprócz naszej oficjalnej strony internetowej www.kolej.rewal.pl, zaprojektowanej w charakterystycznej czerwono- bordowej szacie graficznej, funkcjonują również inne strony i portale, które zamieszczają informacje o Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Niestety, nie zawsze informacje podawane na innych stronach są aktualne, za co Nadmorska Kolej Wąskotorowa nie ponosi odpowiedzialności.

3. Czy podróż można przerwać, np. na zwiedzanie i potem dalej kontynuować?

Tak. Wsiadając na jednej ze stacji możemy wysiąść na dowolnej stacji, zwiedzić okolicę, a potem kontynuować podróż w tym samym kierunku. Bilet jest ważny w dniu zakupu i obowiązuje na trasie przejazdu 6 kolejnych stacji w jedną stronę.

Przykład: Kupiliśmy bilet w jedną stronę w Pogorzelicy, więc możemy wysiąść na każdej następnej stacji, zwiedzić miejscowość, a następnie jednym z kolejnych kursów kontynuować podróż w tym samym kierunku. Ostatnią stacją, na której traci ważność nasz bilet jest 6. stacja, licząc od stacji , na której rozpoczęliśmy podróż, czyli w tym przypadku stacja Trzęsacz. To samo dotyczy biletu tam i z powrotem, który obowiązuje na trasie 12 stacji.

4. Czy można przewozić wózek i czy taka usługa jest dodatkowo płatna?

Wózki można przewozić w specjalnym wagonie do przewożenia wózków i rowerów. Przewóz wózków jest bezpłatny.

5. Czy wózek można przewozić w wagonie osobowym?

Tak. W przypadku osób niepełnosprawnych oraz małych dzieci, śpiących w wózku można przewozić wózek w wagonie osobowym. W takim przypadku prosimy o skontaktowanie się z kierownikiem pociągu lub konduktorem, który wskaże odpowiednie miejsce do transportu osoby w wózku.

6. Czy są zniżki dla dzieci?

Tak, zniżki dla dzieci zawarte są w bilecie rodzinnym.

7. Czy trzeba rezerwować miejsce w pociągu?

Nie robimy rezerwacji miejsc w pociągach. Jedynie w przypadku przejazdu większych grup zorganizowanych, pow. 20 osób prosimy o kontakt telefoniczny, bądź mailowy w celu usprawnienia przejazdu. W takim przypadku prosimy o podanie w wiadomości ilości osób, miejsca rozpoczęcia podróży i planowany czas powrotu. Takie informacje pozwolą nam uniknąć spotkania się w jednym pociągu wielu licznych grup w tym samym czasie.

8. Gdzie kupić bilet?

Bilet można kupić u konduktora, po wejściu do pociągu, bez uiszczania dodatkowej opłaty. Sprzedaż odbywa się za pomocą karty płatniczej lub gotówką. W celu usprawnienia procedury prosimy o przygotowanie wyliczonej kwoty.

Uwaga: bilety nie są sprzedawane na peronach.

W miesiącach wakacyjnych bilety można nabyć również w kasach dworcowych w Trzęsaczu, Rewalu i Pogorzelicy.

9. Jak kursują pociągi do Gryfic?

Pociąg codziennie wyjeżdża z Gryfic o godz. 8:40. Jest to jedyny kurs nad morze w ciągu dnia. Podobnie jest z powrotem do Gryfic - jest tylko jeden kurs powrotny - o godz. 17:45 z Pogorzelicy. Tym kursem pociąg wraca do zajezdni w Gryficach.