Najczęściej zadawane pytania

1. Czy kolejka kursuje codziennie?

Tak, w terminie od 11 czerwca do 30 września 2020 r. Nadmorska Kolej Wąskotorowa kursuje codziennie według regularnego rozkładu jazdy.

2. Czy rozkład jazdy na stronie internetowej jest aktualny?

Tak, zarówno rozkład jazdy, jak i wszystkie inne informacje, zamieszczone na naszej oficjalnej  stronie internetowej www.kolej.rewal.pl są aktualne.

Uwaga: Oprócz naszej oficjalnej strony internetowej www.kolej.rewal.pl, zaprojektowanej w charakterystycznej czerwono- bordowej szacie graficznej, funkcjonują również inne strony i portale, które serwują informacje o Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Niestety, nie zawsze informacje podawane na innych stronach są aktualizowane, za co Nadmorska Kolej Wąskotorowa nie ponosi odpowiedzialności.

3. Czy podróż można przerwać, np. na zwiedzanie i potem dalej kontynuować?

Tak. Wsiadając na jednej ze stacji możemy wysiąść na dowolnej stacji, zwiedzić okolicę, a potem kontynuować podróż w tym samym kierunku. Bilet jest ważny w dniu zakupu i obowiązuje na trasie przejazdu 6 kolejnych stacji w jedną stronę.

Przykład: Kupiliśmy bilet w jedną stronę w Pogorzelicy, więc możemy wysiąść na każdej następnej stacji, zwiedzić miejscowość, a następnie jednym z kolejnych kursów kontynuować podróż w tym samym kierunku.  Ostatnią stacją, na której traci ważność nasz bilet jest 6. stacja, licząc od stacji , na której rozpoczęliśmy podróż, czyli w tym przypadku stacja Trzęsacz. To samo dotyczy biletu tam i z powrotem, który obowiązuje na trasie 12 stacji.

4. Czy można przewozić wózek I CZY TAKA USŁUGA JEST DODATKOWO PŁATNA?

Tak. Wózki można przewozić w specjalnym wagonie do przewożenia wózków i rowerów. Przewóz wózków jest bezpłatny.

5. Czy wózek można przewozić w wagonie osobowym?

Tak. W przypadku osób niepełnosprawnych oraz małych dzieci, śpiących w wózku można przewozić wózek w wagonie osobowym. W takim przypadku prosimy o skontaktowanie się z kierownikiem pociągu lub konduktorem, który  wskaże odpowiednie miejsce do transportu osoby w wózku.

6. Czy są zniżki dla dzieci?

Tak, zniżki dla dzieci zawarte są w bilecie rodzinnym.

7. Czy trzeba rezerwować bilet?

Nie robimy rezerwacji miejsc w pociągach. Jedynie w przypadku przejazdu większych grup zorganizowanych, pow. 15 osób prosimy o kontakt telefoniczny, bądź mailowy w celu usprawnienia przejazdu. W takim przypadku prosimy o podanie w wiadomości ilości osób, miejsca rozpoczęcia podróży i planowany czas powrotu. Takie informacje pozwolą nam uniknąć spotkania się w jednym pociągu wielu licznych grup w tym samym czasie.

8. Jak kupić bilet?

Bilet można kupić po wejściu do pociągu, bez uiszczania dodatkowej opłaty. Sprzedaż odbywa się wyłącznie za gotówkę. W celu usprawnienia procedury prosimy o przygotowanie wyliczonej kwoty.

Bilety nie są sprzedawane na peronach.

W miesiącach wakacyjnych bilety można nabyć również w kasach dworcowych w Trzęsaczu, Rewalu i Pogorzelicy. Płatność również gotówką.